.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در حاشیه مخالفت نماینده ساری با تحقیق و تفحص از استانداری
سخنی با سيد رمضان شجاعی
علیرضا قلی زاده


اکثریت نمایندگان استان مازندران با انجام طرح تحقیق و تفحص مجلس از استانداری مازندران موافقت خود را اعلام کرده اند.موارد این تحقیق که عبارتند از:
1-چگونگی توزیع منابع مالی و بودجه ای در استان
2-علت طولانی شدن پروژه های عمرانی و عدم نظارت کافی و دخالت بعضی از معاونین غیرمرتبط و سوق دادن آن به شهر و روستاهای خود
3-علت بخشی نگری در توزیع منابع
4-عدم اجرای آزادسازی سواحل دریای خزر در راستای قانون برنامه چهارم
5-نداشتن برنامه و نظارت بر سواحل دریای خزر و علت جلوگیری از مسافرین به دریا با رعایت شئونات اسلامی
6-چگونگی جذب نیرو و عزل و نصب مدیران و ایجاد تشکیلات غیرقانونی
7-علت عدم اجرای مصوبات سفرهای اول تا سوم دولت محترم
8-چگونگی توزیع منابع کمپوست و پسماند استان
9-چگونگی توزیع منابع ۱۳۰ میلیارد تومانی در استان
10-دستاورد سفرهای خارجی مدیران استان و چگونگی تامین بودجه آن
11-عدم نظارت بر عملکرد شهرداریهای استان
12-علت عدم جذب منابع خارجی و داخلی جهت ایجاد اشتغال
13-علت فعال نبودن بخش اعظمی از شهرکهای صنعتی استان علیرغم واگذاری زمین و اخذ تسهیلات
14-علت استفاده از مدیران بازنشسته در سطح معاونین استانداری
15-علت عدم نظارت بر صنعت عظیم نساجی که منجر به سو استفاده سیاسی و تعطیلی آن شده است؛باعث شده تا در این چند روز در فضای رسانه ای استان شاهد اظهار نظرهای متفاوت و متعددی در رد و یا قبول اجرای این تحقیق و تفحص از استانداری مازندران باشیم.
به نظر اینجانب این حرکت که یکی از منسجم ترین و جدی ترین رفتار مشترک اکثریت نمایندگان مازندران از آغاز مجلس نهم تا به امروز برای بررسی فضای استان در ابعاد مختلف می باشد را باید سر آغازی در جهت کار جمعی نمایندگان مازندران در اجزای وظایف خود دانست.اما آنچه که سبب نگاشتن یادداشت پیش رو گشته مصاحبه منتشر شده نماینده مردم شریف شهرستان ساری و میاندرود جناب آقای دکتر شجاعی در خصوص مخالفت با انجام تحقیق و تفحص از استانداری مازندران می باشد که سئوالاتی را برای مخاطب باقی گذارده است.
اینجانب ضمن احترام به نظر جناب ایشان مواردی چند در خصوص این مصاحبه را مطرح که امیدوارم این نماینده ارجمند پاسخگوی سئوالات مطرح شده باشند.
جناب آقای شجاعی :
در مصاحبه یاد شده فرمودید: معتقدم راه پیگیری موضوعات پیش آمده تحقیق و تفحص از استانداری نیست.
اگر جنابعالی راه پیگیری موضوعات مطرح شده را تحقیق و تفحص نمی دانید آیا می شود راهکار اجرایی و قابل نتیجه مورد نظر خود را هم بفرمایید؟
از عدم اعتقاد خود مبنی بر فایده نداشتن طرح تحقیق و تفحص ها اشاره داشته اید.آیا به نظر شما این خود نوعی کم انگاشته نگاری اختیارات و وظایف نمایندگی نمی باشد؟نکته و نظر اعتقادی شما برای فایده داشتن انجام تحقیق و تفحص ها چه می باشد؟
آیا به نظر آن نماینده محترم آیا این دلیل می شود که به قولتان چون برخی از تحقیق ها و تفحص هایی که اسناد و مدارک مثبت در آن وجود داشته اما به دلیل اینکه ضمانت اجرا برای آن وجود ندارد و عاقبت آن مشخص نشده، در استان مازندران نیز این طرح به زمین مانده ودر همان ابتدا به جای حل مساله صورت مساله را پاک نماییم؟
با صراحت و قاطعیت از عدم به نتیجه رسیدن تحقیق و تفحص از استانداری مازندران فرموده اید.آیا این پیش داوری اهانت به دیگر نمایندگان امضاء کننده این طرح نبوده و آیا می شود دلیل این مورد را به طور شفاف تر با مردم مازندران در میان بگذارید؟
در ادامه مصاحبه نیز فرموده اید: امضا نکردن این طرح به معنای رضایت از عملکرد استانداری مازندران نیست و انتقادات بنده از استانداری ادامه دارد ولی معتقدم راه پیگیری موضوعات پیش آمده تحقیق و تفحص از استانداری نیست.
آیا ایرادات جنابعالی به استانداری مازندران در موارد اشاره شده در طرح تحقیق و تفحص وجود داشته و یا اصلا تا کنون شما این ایرادات را مطرح کرده و پاسخ مورد انتظار خود را گرفته اید؟ضمنا" تجویز شما برای پیگیری موضوعات پیش آمده چه می باشد؟
علی ایحال اگر چه برای به درازا نکشیدن کلام از برخی موارد می گذرم اما یاد آور می شوم مازندران امروز در کنار اتحاد نیاز به انجام دقیق وظایف از سوی تک تک عوامل اجرایی خود با استفاده از تمامی ظرفیت ها دارد تا انشااله به جایگاه واقعی خود رسیده و شاهد استانی شکوفا و موفق در تمامی عرصه ها باشیم.
علیرضا قلی زاده(وبلاگ بنچاق)


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 مرداد 1391
بخشی اعظمی از مشکلات استان ، مقصرش همین آقای شجاعی است!
چقدر به طاهایی مدیر تحمیل کرد، حالا کم ترین کاری که در حق طاهایی بیچاره میتونه بکنه همینه!
جالبه که میگه به عملکرد استانداری انتقاد داره!!!
مردم دوم اجرایی استان که یک جوان کاملا بی تجربه بود ، با حمایت کی به این مسئولیت رسید که اصلا شایستگیش رو نداره؟!!!!
بس کن آقای شجاعی! بس کن!
سانسور نیوز! لطف کن سانسور نکن!
نا شناس 25 مرداد 1391
جناب آقای قلی زاده عزیز نماینده که می تواند وزیر رت به مجلس فرا خواند و در مرحله نخست از ایشان سوال و در صورت قانع نشدن نماینده حتی تا استیضاح آن وزیر رقم خواهد خورد چه نیاز به این گونه کارهای کوچک و پیش افتاده . بنده خودم نیز از وضع آن اداره ناراضی هستم همه اینها راهکار دارد . جناب قلی زاده عزیز اگر استانداری از این تحقیق مبرا شد آیا دیگر نماینده ها می توانند ادعایی مبنی بر کم کاری و یا همه اتهامهای وارده را بیان کنند یقینا نمی توانند . من در مقام دفاع از نماینده ای صحبت نمی کنم ولی نماینده را در جایگاه والا می بینم چون منتخبین آحاد مردم هستند که قدرت آنها یعنی قدرت همه مردم بزرگوار ایران . جنابعالی اگر به خود بیایید و وظیفه نظارتی نمایندگاه را نه جزئی و محلی بلکه بسیار بالا تر از اینها و کلی و تدوین قوانین و راهکارهای اجرای بهتر آنها بدانید کسی شما را سرزنش نخواهد کرد یقین دارم همه نمایندگان عزیزمان بر این باورند که می توانند خواسته های خو که خواسته های ما است را می توانند اولا با طرحها و لوایحی که از دولت می آید با تیزبینی تبیین و تدوین نمایند. شاید این عزیزان هم کمی عجله کردند . اگر این مسئله باب شود شاید شان نمایندگی هم کاسته شود .
مهدی آرام نژاد 26 مرداد 1391
سلام
خدا بیامرز ، سازمان برنامه و بودجه مثل یک ستادی بود که نظارت زیبائی میتوانست بر همه ی برنامه ریزیها و... داشته باشد . آن روز که جمعش کردند گفتم که بیش از آنکه کاری سوء مدیریتی باشد برنامه ریز ای است که به موجب آن بودجه های سنگینی در باتلاقهای ... عمیق بلعیده میشود . ما از نگرش سیستمی ، سقوط در گرداب شخصی نگری در عرصه ی مدیریت کلان کشور افتادیم . مشکلات امروز ما به بی سیاست بودن دیروز ما برمی گردد.
نا شناس 26 مرداد 1391
جناب اقاي فلي زاده مازندران شايد تنها استاني باشد .نمايندگان ان مي توانند.اگر متحد باشند هر وزيري را استيضاح نما يند بفرموده جناب شجاعي تحقيق وتفحص از استانداري لزومي ندارد . اگر به نتيجه نرسيده چه مي شود
عين اتتهي 26 مرداد 1391
جناب اقاي فلي زاده مازندران شايد تنها استاني باشد .نمايندگان ان مي توانند.اگر متحد باشند هر وزيري را استيضاح نما يند بفرموده جناب شجاعي تحقيق وتفحص از استانداري لزومي ندارد . اگر به نتيجه نرسيده چه مي شود
نا شناس 26 مرداد 1391
بسان همیشه پس از مشاهده ی مقالات جناب قلی زاده، مستحفیظ شدیم.آخه برادر من شما که هنوز وظیفه ی نمایندگی رو بطور کامل ، نه ناقص نمیدانید،چرا ذهن مردم را بسوی مسائل دیگر سوق میدهید.برادر من خداوپیغمبری هم هست.شمااگردلت برای مردمان استان و شهرت سوخته به مسائل دیگه ای که مشکلات روزمره مردم میباشد ورود نمایئید.مسائل کلان و استانی را برای اهلش محفوظ نگهدارید.(حرف حساب).آقای مدیر اگر به شما برنخورد روی سایت قراردهید.لطفاً!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 26 مرداد 1391
شما چرا راه را عوضی می روید آقای شجاعی متهم اصلی انتصابات افراد بی کفایت در مدیریت استان است .انتصاب برادر خانوم و خواهر خانومش در فنی و حرفه ای و بیمارستان امام و صدا و سیمای مازندران گویای همه مشکلات می باشد
نا شناس 26 مرداد 1391
بعضی ها چقدر کارشناسی کامنت فرستادند!!!!!!!1البته ما که هیچ وقت فکر نمی کنیم این کامنت ها از سوی طرفداران یک نماینده خاص باشه!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس 27 مرداد 1391
زحمت بکش یک بار متن آقای شجاعی رو بخون . بعد یادداشت بذار . یا اینکه اصلا نخوندی یا اینکه داری به بعضی جریانات خدمت میکنی . آقای شجاعی گفتن که راهش این نیست که از استانداری تحقیق و تفحص کنیم . راهش اینه که وزیر کشور رو بخواهید تا پاسخگو باشه . من جواب آقای قلی نژاد رو دادم ولی آقای رمدانی انتشار نداد . حاضر به ارسال جوابیه هستم و شما را به چالش بکشم جناب آقای قلی زاده .
نا شناس 27 مرداد 1391
تمام مشكلات ما دخالت هاى نمايندگان در عزل و نصب است از جمله شجاعي
نا شناس 27 مرداد 1391
آقای شجاعی قبلا پاسخ توهمات شما را دادند :
1: وی ادامه داد: اگر تحقیق و تفحصی قرار است صورت گیرد باید از وزیر کشور سئوال شود و وی با حضور در مجلس به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد و از استاندار بخواهد دغدغه های نمایندگان استان را پیگیری کند.
2: شما از اهانت به دیگر نمایندگان میگویید . آیا در مجمع دموکراسی و پارلمانی اگر قرار باشد هییتی کار کرد که دیگر چرا مجلس داریم ؟ مجلس جای این اختلاف سلیقه هاست . آیا شما مطمئن هستید که در بقیه طرحهای مجلس بقیه نمایندگان نظر آقای شجاعی را مورد نظر و فصل الخطاب قرار داده اند؟ خیلی جاها آنها هم نظر دیگری داشتند . کجا دیدید شجاعی بیاید و بگوید به من اهانت کردید ؟

نقد شما خیلی سبک بود . تمام .
نا شناس 27 مرداد 1391
اينكه نوشتي :بسان همیشه پس از مشاهده ی مقالات جناب قلی زاده، مستحفیظ شدیم... مسائل کلان و استانی را برای اهلش محفوظ نگهدارید
... در كامنت نظرات كه خواندم به اين نتيجه رسيدم رسانه اهلش نيست ... نماينده مجلس هم كه سر باز زد ...پس جنابعالي بفرمائيدآدرس اهلش را لااقل بدهيد و بگوئيد اينها كيستند...
نا شناس 27 مرداد 1391
بهترین راه برای اینکه دست خیلی ها در مازندران رو بشود همین تحقیق و تفحص است.اینکه چرا آقای شجاعی هول شده و سریع اینچنین عکس العمل نشان داد در جای خودش جالبه.البته اگر تنها یک بار مصاحبه آقای شجاعی را بخوانید همه چیز معلومه که اصلا معلوم نیست چی گفته
بابايي جامخانه 28 مرداد 1391
بسم تعالي
باسلام به شما برادر بزرگوار
از اينكه وقت گذاشتيد و دو موضوع تحقيق و تفحص و عدم آن را بررسي كرديد شايد كار درستي باشد از منظر جنابعالي ولي سئوال پيش رو اين است نتيجه حاصله اين كار چه خواهد بود ؟ آيا به نظر حضرتعالي دولت محترم در قبال اينكار سكوت خواهد كرد ؟ و تماما مر قانون را رعايت خواهد نمود ؟ البته بنده با عرايضم قصد دفاع و يا تكذيب هيچ كس را ندارم هر كدام از نمايندگان محترم استان منتخب مردمند و بنده چون به مردم احترام مي گذارم وظيفه حكم مي كند به منتخبان آنان هم احترام بگذاريم ولي به واقع اين دغدغه است علي فرض تحقيق انجام شد نتيجه حاصل با بركناري چند نفر خاتمه مي يابد اين آخر كار است ولي زمان تلف شده بودجه هزينه شده و يا بهتر بگويم تلف شده چه مي شود ؟ در عين حال اين نوع جنگ ودعوا سود ي حاصله ما وشما نيست واين نه به آن معنا كه آقايان نقد نشوند شايد امسال آقائيكه اسم برديد با اين نوع مصاحبه ها زنده است و منتظر تا امسال شماها مطالبي براي او بنويسيد و او هم افاضه اي بفرماييد و اعلام موجوديت كند در پايان ضمن تشكر از زحمات حضرتعالي پيشنهاد مي كنم قبل از هر اظهار نظر سنگ مهك ديگران را وزن نماييد بعد از قلم خود استفاده كنيد تا به هدر نرود
microman 28 مرداد 1391
درودبرشمابرادرشجاع وفهیم(آقای قلی زاده)که حرف دل مردم رازدی،درتحقیق وتفحص،اولین فردی که بایدپاسخگوباشدشخص آقای شجاعی است که تمام مدیران بی کفایت استان ازمنصوبین ایشان می باشد،بدانیدکه استانداروقتی به دست اندازبیفتدحتمآ،برای نجات خودش،عوامل فشارراافشاء خواهدنمودکه سردسته آنهااین سیدرمضان شجاعی است،
نا شناس 28 مرداد 1391
تحقيق و تفحص شفاف سازى است اقاي شجاعي چرا ميترسه
نا شناس 29 مرداد 1391
شجاعی از هیچ کسی نمینرسه . نمینده مجلس هست . شما دارید خودتونو واسه جریانات فدا میکنید . شجاعی و همه نماینده ها از کسی نمنرسند . چون رای پشت سرشون دارند . در کل باید ایمان داشته باشیم که شجاعی یه سر و گردن بالاتر است این به تجربه دور قبلشون هم برمیگرده .
كيا 30 مرداد 1391
اين نمايندگان اگر تحقيق و تفحص رو عملي كردند من اسممو عوض ميكنم شجاعي هم بهتره نترسه چون به تخلفاتش كاري ندارند.
سامان 31 مرداد 1391
شجاعي با كمك گروهي از افراد استانداري نماينده شد بهر حال نون نمكي گفتن .امروز فردا را در كار است
نا شناس 31 مرداد 1391
برید تحقیق تفحص . ببینم چیکار میخواهید بکنید . شجاعی مرد است ، عشق است . مرد کار و عمل است . ونه بازی دادن مردم با وعده ها
مراد 1 شهريور 1391
شجاعي را آنقدر عذاب ندهيد بگذاريد فعلا به عزل افرادي كه اين دفعه در
ستادش نبودن بپردازد تا استانداري راه زياده
نا شناس 2 شهريور 1391
شجاعی تبدیل به نماینده کشوری با پتانسیل بالا شده است . ما مازندرانیها عادت به تخریب و عدم رشد خودی داریم . بر هیچ کس مخفی نیست که شجاعی کار گروهی میکند و علمی مدیریت . شما نقدتان را بکنید . آزادید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.